Penguin update: Το Google άλλαξε το SEO

Στις 24 Απριλίου 2012 το Google άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ξέρουμε το SEO αφού λάνσαρε ένα “spam update” το επονομαζόμενο Penguin update που είναι κατά κάποιον τρόπο η συνέχεια του Panda ή εάν θέλετε ένα συγκεκριμένο κομμάτι – επέκτασή του που στοχεύει στην εξάλειψη / μείωση ισοτόπων που δεν στηρίζονται σε ποιοτικό περιεχόμενο ή που ακολουθούν περίεργες τακτικές προώθησης καταδικαστέες από τα Quality Guidelines του Google.

Κατά τη γνώμη μου είναι το πιο ατυχές update στα όσα χρόνια γνωρίζω σαν επαγγελματίας το Google. Στην σκούπα των αποτελεσμάτων αφαιρέθηκαν αναίτια, ανεξέλεγκτα και μέσα σε μερικές ώρες οι κόποι των webmasters, ιστοσελίδες που δημιουργήθηκαν από δουλειές μηνών αλλά και χρόνων στο όνομα του spam. (?) Είναι λίγο άσχημο και προσβλητικό να αφαιρείται ο κόπος σου ξαφνικά από τις κατατάξεις και να χαρακτηρίζεσαι ως spammer ή οτι το περιεχόμενο σου δέν είναι “καλό”…

Αυτά που εμφανίζονται πλέον στα αποτελέσματα είναι κατά τη γνώμη μου (αλλά και απο ότι διαβάζω και πολλών άλλων συναδέλφων μου σε Ελλάδα και εξωτερικό) απαρχαιωμένα sites με λιγοστό και πολλές φορές άσχετο περιεχόμενο. Τα sites που αντικατέστησαν τα προηγούμενα αποτελέσματα έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: ήταν ξεχασμένα από καιρό…

Επίσης βλέπω ότι οι άνθρωποι του Google δείχνουν να επιλέγουν τον δρόμο της προβολής αποτελεσμάτων κυρίως δικών τους sites όπως για παράδειγμα από το Wikipedia, το About.com, το Youtube αλλά και των προφίλ μας στο Google+.

Πιέζουν δηλαδή από πολλές μεριές έμμεσα αλλά και άμεσα στην προτίμηση των προϊόντων τους. Για να μπορεί ο καθένας από εμάς να έχει δικαίωμα στις κατατάξεις και στη διάκριση πρέπει να εφευρίσκει συνεχώς καινούργιο (και όπως λέγεται ποιοτικό περιεχόμενο), να είναι πολύ κοινωνικός – να ασχολείται και να αρέσει δηλαδή το ότι γράφει σε πολύ κόσμο στα social media και να μοιράζεται έτσι το περιεχόμενό του.

Αυτό φυσικά βρίσκει κυρίως κερδισμένες τις μεγάλες εταιρείες και μια μερίδα ανθρώπων που μπορούν να διαθέτουν σε καθημερινή βάση άφθονο ελεύθερο χρόνο για τη συγγραφή κειμένων, για τον διαμοιρασμό τους, για την επαγγελματική κοινονικοποίησή τους, το social customer care και πολλών άλλων συμπληρωματικών διαδικασιών. Όλα αυτά συμβαίνουν επειδή υπάρχει αδυναμία αναγνώρισης / διαχωρισμού του τί αξίζει και το τί είναι ποιοτικό για να βγεί στην κορυφή των αποτελεσμάτων.

Ήμουν ένθερμος υποστηριχτής της εταιρείας της Google για τα περίπου 10 τελευταία χρόνια αλλά πλέον αμφιβάλλω για την ποιότητα των αποτελεσμάτων της δημοφιλέστερης μηχανής αναζήτησης στον κόσμο. Ίσως θα έπρεπε να στραφούμε σε εναλλακτικά search engines που θα δημιουργήσουν ανταγωνισμό ικανό να ισοσκελίσει τα πράγματα και να πιέσει τις καταστάσεις όπως συμβαίνει σε όλους τους υγιείς ανταγωνισμούς.

Μερικές από τις δημοφιλέστερες μηχανές αναζήτησης που αξίζει να επισκεφτείτε είναι οι εξής:

Bing
Ask
DuckDuckGo
Blekko

Δυστυχώς τα πράγματα δείχνουν ότι πέθανε το seo τουλάχιστον με τον τρόπο τον οποίο το ξέραμε και αναιρούνται όλα όσα ακολουθούσαμε στα προηγούμενα χρόνια / την προηγούμενη δεκαετία.

Υ.Γ. Κανονικά θα έπρεπε να έχει γίνει link στα “authority sites” που χρησιμοποιήθηκαν παραπάνω (π.χ.  στην Wikipedia ή στο Google) για να πάρει credit το άρθρο αλλά άραγε υπάρχει πλέον κάποιο νόημα στο να πράττουμε έτσι;

Scroll to top