Tags Posts tagged with "Alt tags"

Alt tags

Ο καλύτερος τρόπος για να βελτιστοποιήσετε την αξία, το κύρος αλλά και τις επιδόσεις του site σας είναι αναμφισβήτητα το Search Engine Optimization.

Το SEO είναι το μέσο που μετατρέπει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας σε σημείο αναφοράς. Θέλοντας να δώσουμε μια γενικότερη εικόνα των όσων αναλύουμε μέσα απο το site μας, θα μπορούσαμε συνοπτικά να αναφέρουμε τα παρακάτω ως κάποιες χρήσιμες συμβουλές – κάποια SEO tips (Search engine optimization tips), που βοηθούν στην αποτελεσματική βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων σας:

1 – Page Titles (Τίτλοι Σελίδας). Σκοπός των τίτλων της κάθε σελίδας είναι να υποδυκνύει το περιεχόμενο που εμπεριέχεται σε αυτήν. Σιγουρευτείτε λοιπόν, οι τίτλοι σας να είναι καθαροί από άσχετες και χωρίς σημασία λέξεις, οτι εμπεριέχουν τα keywords – τις λέξεις κλειδιά που πρέπει, και οτι τέλος δίνουν έμφαση στο τι πρόκειται να διαβάσει ο επισκέπτης. Μήν ξεχνάτε, οτι οι search engines χρησιμοποιούν τον τίτλο στα αποτελέσματά τους και άν είναι καλός και επεξηγηματικός τότε θα είναι και πιο αποδοτικός και για τους χρήστες που αναζητούν κάτι συγκεκριμένο.

2 – Heading Tags (Επικεφαλίδες). Εάν φτιάχνετε μια ιστοσελίδα, έχετε τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πολλές επικεφαλίδες όπως H1,H2,H3 κτλ. Είναι απαραίτητο να τις χρησιμοποιήσετε ιεραρχικά – δηλαδή την H1 επικεφαλίδα ώς τη συμαντικότερη, την H2 ως την αμέσως πιο σημαντική κοκ.

3 – Alt Tags. Εκμεταλλευτείτε τα alt tags που μπορείτε να προσθέσετε στις εικόνες που χρησιμοποιείτε στις ιστοσελίδες σας, και πετύχετε δύο σημαντικά πράγματα: πρώτον την εξυπηρέτηση των ανθρώπων που έχουν προβλήματα όρασης (αφού όταν δέν μπορούν να δούν την εικόνα διαβάζουν το περιεχόμενο των alt tags), και δεύτερον την ευκαιρία που σας δίνεται να προσθέσετε έξτρα λέξεις κλειδιά που θα σας βοηθήσουν στην καλύτερη κατάταξή σας στα αποτελέσματα των search engines.

4 – Πλοήγηση. Βεβαιωθείτε οτι υπάρχει διαθέσιμη η βασική πλοήγηση στο πάνω και στο κάτω μέρος του site σας. Για να διευκολύνετε τους αναγνώστες σας αλλά και τις μηχανές αναζήτησης (αφού όσους περισσότερους τρόπους τις δίνετε για να ανακαλύψουν τη δομή του site σας τόσο καλύτερο είναι),  μήν ξεχάστε να τοποθετήστε το βασικό μενού και στη βάση των σελίδων σας.

5 – URL. Βελτιστοποιήσετε και δώστε νόημα στις διευθύνσεις των ιστοσελίδων σας. Διευθύνσεις του τύπου http://www.site.gr/goto.php?page=3245 πρέπει να αποφεύγονται αφού δέν βοηθάνε ούτε τα web spiders αλλά και ούτε είναι φιλικά προς τους χρήστες. Τα αρνητικά τους σημεία; Αφενός είναι σχεδόν αδύνατον να απομνημονευτούν και αφετέρου δέν προσφέρουν βοήθεια στο SEO αφού δέν περιέχουν keywords. Η καλύτερη εικόνα που πρέπει να έχει μία διεύθυνση είναι της μορφής: http://www.site.gr/marketing/website-promotion.html.

6 – Meta tags. Χρησιμοποιήστε τα meta tags keywords και το meta tag description. Τα πρώτα χαρακτηρίζουν την κάθε σελίδα αφού εμπεριέχουν τις κυριότερες λέξεις κλειδιά της κάθε σελίδας, ενώ τα δεύτερα δίνουν μια σύντομη περίληψη – περιγραφή των όσων εμπεριέχονται.

7 – Sitemap. Δημιουργήστε ένα sitemap (έναν χάρτη ιστοτόπου), και κρατήστε τον ενημερωμένο για να διασφαλίσετε οτι το Google, το Yahoo! και τα λοιπά γνωστά search engines έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του ιστοτόπου σας.

8 – Robots. Δημιουργήστε και χρησιμοποιείστε ένα robots.txt για να επιλέξετε τί θα πρέπει να αποκλείετε απο τις μηχανές αναζήτησης να αποθηκεύσουν για μελλοντική τους χρήση. Με αυτόν τον τρόπο σιγουρεύεστε οτι δέν θα έχετε κάποια ποινή εάν υπάρχει διπλό περιεχόμενο κάπου στο site σας.

9 – Keywords. Τέλος σιγουρευτείτε οτι οι σελίδες σας εμπεριέχουν τα keywords, τις επιθυμητές λέξεις-κλειδιά για τις οποίες στοχεύετε να τοποθετηθείτε ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Μήν το παρακάνετε απλά βεβαιωθείτε οτι ξεχωρίζουν οι λέξεις και οι φράσεις που είναι πιο σημαντικές για το SEO σας!

Σχετικές αναζητήσεις:

  • seo tips
  • search engine optimization tips
  • χρησιμες συμβουλες για seo
  • keywords tips
  • seo τιτλοες σελίδας
  • ti einai to search tips
  • tips seo
  • tips για seo
  • ιστοσελιδα που μετατρεπει λεξεισ σε εικονες
  • κουμπια navigation για ιστοσελίδες

Εάν θέλετε να κάνετε ένα καλό Search Engine Optimization και να βρίσκεστε στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης, τότε χρειάζεστε ποιοτικό περιεχόμενο.

Το περιεχόμενο θεωρείται ο βασιλιάς του SEO, αφού όσο καλύτερο και σε μεγαλύτερη ποσότητα είναι, τόσο πιθανότερο είναι να σας ανακαλύψουν και να σας προωθήσουν τα search engines.

Ένα σημαντικό στοιχείο του Html είναι ο ΤΙΤΛΟΣ ενός ιστοχώρου που του δίνει ένα μοναδικό πλεονέκτημα κατάταξης. Το κείμενο που τον απαρτίζει είναι αυτό που βλέπετε στην πάνω αριστερά πλευρά του περιηγητή σας όταν πλοηγείστε σε ένα site και είναι το ίδιο κείμενο που παρουσιάζεται ως σύνδεσμος στα αποτελέσματα των αναζητήσεων που πραγματοποιείτε.

Ο τίτλος της ιστοσελίδας είναι επίσης αυτός που εμφανίζεται όταν γίνεται η προσθήκη ενός ιστοχώρου στα αγαπημένα.

Σε αντίθεση με τις παραπάνω περιπτώσεις το κείμενο καθαυτό δεν είναι και ορατό και μπορούμε να το δούμε μόνο κοιτάζοντας τον πηγαίο κώδικα μιας σελίδας (source code). Βρίσκεται στο σημείο που υπάρχουν τα ΜΕΤΑ δεδομένα της σελίδας και είναι της μορφής .

Τα META δεδομένα αν και στο σύνολό τους δεν λειτουργούν πλέον ως παράγοντες κατάταξης, υπάρχουν δύο που μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι ξεχωρίζουν ως οι σημαντικότεροι: η META περιγραφή (META Description) και οι ΜΕΤΑ Λέξεις-Κλειδιά (META Keywords).

Η ΜΕΤΑ Description είναι μια περιγραφική πρόταση του κάθε ιστοτόπου ενώ τα ΜΕΤΑ Keywords είναι Λέξεις-Κλειδιά απαραίτητες για τον προσδιορισμό της ταυτότητάς του εκάστοτε ιστοχώρου.

Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, είναι σημαντική και η προσθήκη σε όλες τις εικόνες που εμπεριέχονται σε ένα site, κάποιου εναλλακτικού κειμένου (τα λεγόμενα ALT tags).

Όπως έχουμε αναφέρει ξανά (στο άρθρο μας Image maps και Navigation buttons), τα ALT tags είναι οι ετικέτες που χαρακτηρίζουν τις εικόνες που χρησιμοποιούμε, και παραμένουν κρυμμένες εκτός και αν περάσουμε το ποντίκι πάνω από αυτές.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι απαραίτητη η χρησιμοποίησή τους τόσο για λόγους βελτιστοποίησης όσο και για μερικούς συνανθρώπους μας που έχουν προβλήματα όρασης.

Σχετικές αναζητήσεις:

  • wordpress μεταστοιχεια
  • περιγραφικη προταση
  • τι ειναι περιγραφικη προταση
  • τι ειναι τα μεταστοιχεια
  • alt tags- ετικετεσ
  • wordpress auto meta tags greece
  • κώδικας meta
  • μεταστοιχεια
  • προσθηκη meta tags

Τί πρέπει να προσέξουμε όταν χρησιμοποιούμε Image maps και navigation buttons για ένα σωστό Search Engine Optimization.

Μερικές φορές οι web designers θέλουν να χρησιμοποιούν εικόνες-γραφικά για την πλοήγηση της ιστοσελίδας που κατασκευάζουν.

Γενικά υπάρχουν δύο τρόποι χρησιμοποίησης γραφικών για πλοήγηση: τα λεγόμενα κουμπιά (navigation buttons) και τα image maps.

Τα navigation buttons, είναι γραφικά που επάνω τους έχουν προστεθεί σύνδεσμοι που οδηγούν σε μια συγκεκριμένη σελίδα. Για την βέλτιστη χρησιμοποίησή τους θυμηθείτε να προσθέτετε alt tag (*), δηλαδή μερικές λέξεις που προσδιορίζουν το νόημα της εικόνας μιας και οι μηχανές αναζήτησης όπως έχουμε ξαναπεί δεν βλέπουν!

Από την άλλη, τα image maps είναι επιλεγμένα κομμάτια μιας εικόνας που πάνω τους τοποθετούνται σύνδεσμοι. Πού χρησιμεύουν; Εάν θέλουμε για παράδειγμα να σχεδιάσουμε έναν χάρτη που οι χρήστες θα χρειάζεται να επιλέξουν μια συγκεκριμένη περιοχή επάνω του (πχ το μέρος διαμονής τους), τότε μαρκάρουμε το σημείο που θέλουμε και του προσθέτουμε έναν σύνδεσμο.

(*) τα alt tags θα σας παρακαλούσαμε να τα χρησιμοποιείτε πάντα όταν προσθέτετε ένα γραφικό στοιχείο στο site σας, γιατί είναι το μοναδικό βοήθημα για να γίνει αντιληπτό το νόημά τους από τα άτομα που έχουν κάποια αναπηρία ή είναι τυφλά.

Σχετικές αναζητήσεις:

  • navigation buttons
  • ancient greek web buttons
  • greek image maps
  • navigation maps
  • navigation services ellada
  • γραφικα με buttons
  • τι σημαινει το image mapping

Βασικές έννοιες Μηχανών Αναζήτησης

Οι αράχνες των μηχανών αναζήτησης, οι επονομαζόμενες web crawlers ή web robots, είναι ειδικές εφαρμογές υπολογιστών που έχουν σαν σκοπό τη συγκέντρωση πληροφοριών από το διαδίκτυο και συσχετίζονται άμεσα με το Search Engine Optimization.

Πλοηγούνται στο Internet όπως πλοηγούμαστε με ένα πρόγραμμα περιήγησης (π.χ. με τον Internet Explorer, ή τον Firefox) αλλά πολλές φορές πιο γρήγορα και πλήρως αυτοματοποιημένα.

Οι αράχνες οδηγούνται ακολουθώντας συνδέσμους και συγκεντρώνουν όλες τις αναγνώσιμες πληροφορίες στους καταλόγους τους. Βέβαια χρειάζεται να τονίσουμε ότι μολονότι το τελευταίο διάστημα έχουν υπάρξει αξιόλογες προσπάθειες βελτίωσης, υπάρχουν περιορισμοί στο τι μπορούν να επεξεργαστούν και τι όχι.

Συγκεκριμένα, ενώ επεξεργάζονται ταχύτατα και με επιτυχία το περιεχόμενο των ιστοσελίδων που είναι σε μορφή κειμένου, αδυνατούν να αναγνωρίσουν απόλυτα το υλικό που είναι σε μορφή εικόνων (jpeg,gif,png κτλ). Βέβαια η χρησιμοποίηση στην προκειμένη περίπτωση alt tags (ετικετών) και γενικότερα title tags (τίτλων σελίδας), και meta tags (μέτα ετικέτες δεδομένων) βοηθούν αισθητά στην σωστή αντίληψη των περιεχομένων μιας σελίδας.

Ακόμα είναι δυνατόν να μάθουμε εάν οι crawlers των μηχανών αναζήτησης επισκέφτηκαν τον ιστοχώρο μας αλλά και με ποια σειρά ανίχνευσαν τις σελίδες του, ρίχνοντας απλά μια ματιά στα log αρχεία του http server που φιλοξενείται το site μας. Εκεί καταγράφονται όλες οι επισκέψεις με λεπτομέρεια περιλαμβάνοντας την ip των επισκεπτών καθώς και άλλα χρήσιμα στοιχεία.

Σε αυτό το σημείο χρειάζεται να τονίσουμε άλλο ένα πολύ σημαντικό θέμα που δεν είναι άλλο από τη διατήρηση των ιστοσελίδων μας online. Είναι σχεδόν επιτακτική η ανάγκη διατήρησης του site μας προσβάσιμου 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο.

Οι search engines για να εξασφαλίσουν το ότι τα ευρετήριά τους θα είναι ενημερωμένα, επισκέπτονται δισεκατομμύρια σελίδες κάθε μήνα για να μαζέψουν νέο υλικό. Λόγω του φόρτου εργασίας τους συνήθως έχουν χρόνο μόνο για μία επίσκεψη κάθε φορά για κάθε ιστοσελίδα. Εάν κατά την επίσκεψή τους ο διακομιστής του ιστού δεν είναι προσβάσιμος, τότε η ιστοσελίδα αυτή δε θα συμπεριληφθεί στη βάση δεδομένων ή δεν θα ενημερωθεί με τις καινούργιες πληροφορίες. Έτσι δεν θα υπάρξει αναπροσαρμογή του ιστού για τις search engines με αποτέλεσμα να μην «βλέπουν» το νέο περιεχόμενο που τυχόν να έχει προστεθεί.

Σε περίπτωση που σας έχει τύχει, μην πανικοβάλλεστε αφού τα περισσότερα web robots ανιχνεύουν τον ιστό ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Κάνοντας μια αναζήτηση στο internet θα ανακαλύψετε και πολλά προγράμματα που βοηθούν ακριβώς σε αυτή τη διαδικασία, να επιβλέπουν δηλαδή το εάν βρίσκεται ή βρέθηκε εκτός δικτύου το site σας και εάν λειτουργούν όλοι οι σύνδεσμοι της ιστοσελίδας σας (broken link checker).

Σχετικές αναζητήσεις:

  • σε τι βοηθούν οι μηχανες
  • alt tags ετικετες
  • μηχανες αναζητησις
  • ετικετες αναζητησης greek
  • αραχνες μηχανες αναζητησης
  • seo εικονεσ alt tag jpg gif
  • search engine πληροφοριες
  • broken link checker
  • να μαθουμε για τις μηχανες
  • fireox μηχανες αναζήτησης